Trening siłowy dzieci i młodzieży

2000,00 

Terminy: 24-26.10.2025
Instruktor: mgr Alicja Kowal
Formuła kursu: Zajęcia w godzinach:
pt- sob 9:00 – 17:00.
niedz.  8.00-14.00.
Ilość godzin: 29
Miejsce: Łódź
Wypełnij formularz i zapisz się na szkolenie:
Kategoria:

Dzień I  godz.9-17

  1. Trening siły – czym jest siła u dzieci? Podstawy neurofizjologiczne rozwoju siły u dzieci.
  2. Rodzaje skurczu izometrycznego – yelding vs overcoming – czym się różnią, jak je używać?
  3. Ruch koncentryczny a ekscentryczny – kiedy używać? Podstawy fizjologiczne skurczu mięśni.
  4. Plecy okrągłe – charakterystyka. Przykładowe ćwiczenia progresja oraz regresja. Jak dane ćwiczenie zaadaptować do konkretnego wieku?
  5. Plecy wklęsłe – charakterystyka. Przykładowe ćwiczenia progresja oraz regresja. Jak dane ćwiczenie zaadaptować do konkretnego wieku?
  6. Periodyzacja treningu siłowego w ujęciu mezo, makro i mikrocyklu. Rodzaje periodyzacji treningowej. Pojęcia objętości, intensywności, TUT, 
  7. Jak budować siłę? Czym jest skala RPE/RIR?

 

Dzień 2  godz 9-17

  1. Postawa sway back – charakterystyka. Przykładowe ćwiczenia progresja oraz regresja. Jak dane ćwiczenie zaadaptować do konkretnego wieku?
  2. Plecy płaskie – charakterystyka. Przykładowe ćwiczenia progresja oraz regresja. Jak dane ćwiczenie zaadaptować do konkretnego wieku?
  3. Kolana koślawe i szpotawe. Charakterystyka.
  4. Jałowe martwice – Choroba Osgooda-Schlattera i choroba Severa – co mówią o postępowaniu najnowsze badania?
  5. Tworzenie przykładowych planów treningowych. Jak powinien wyglądać schemat treningowy? Jak oceniać progres w treningu?
  6. Stopa płasko-koślawa. Jakie wyróżniamy rodzaje?
  7. Wyznaczanie linii przedniej i osi dolnego stawu skokowego. Przykładowe ćwiczenia w stopie płasko-koślawej.
  8. Wspólne stworzenie przykładowego planu treningowego i omówienie zadania domowego

Dzień 3  godz. 8-14

  1. Czym jest trening plyometryczny?
  2. Periodyzacja treningu plyometrycznego.
  3. Przykładowe ćwiczenia plyometryczne jako zakończenie procesu.
  4. Omawianie zadań domowych. Każdy uczestnik przygotowuje przykłady planów treningowych dla opisanych przypadków. Każdy plan omówimy wspólnie a autor planu pokaże ćwiczenia na losowej osobie z uwzględnieniem możliwości regresji oraz progresji danego ćwiczenia oraz na czym by się w danym ćwiczeniu skupił przy nauce wzorca.