Trening siłowy dzieci i młodzieży
2000,00 zł
Terminy: 24-26.10.2025
Instruktor: mgr Alicja Kowal
Formuła kursu: Zajęcia w godzinach:
pt- sob 9:00 – 17:00.
niedz. 8.00-14.00.
Ilość godzin: 29
Miejsce: Łódź
Wypełnij formularz i zapisz się na szkolenie:
Dzień I godz.9-17
- Trening siły – czym jest siła u dzieci? Podstawy neurofizjologiczne rozwoju siły u dzieci.
- Rodzaje skurczu izometrycznego – yelding vs overcoming – czym się różnią, jak je używać?
- Ruch koncentryczny a ekscentryczny – kiedy używać? Podstawy fizjologiczne skurczu mięśni.
- Plecy okrągłe – charakterystyka. Przykładowe ćwiczenia progresja oraz regresja. Jak dane ćwiczenie zaadaptować do konkretnego wieku?
- Plecy wklęsłe – charakterystyka. Przykładowe ćwiczenia progresja oraz regresja. Jak dane ćwiczenie zaadaptować do konkretnego wieku?
- Periodyzacja treningu siłowego w ujęciu mezo, makro i mikrocyklu. Rodzaje periodyzacji treningowej. Pojęcia objętości, intensywności, TUT,
- Jak budować siłę? Czym jest skala RPE/RIR?
Dzień 2 godz 9-17
- Postawa sway back – charakterystyka. Przykładowe ćwiczenia progresja oraz regresja. Jak dane ćwiczenie zaadaptować do konkretnego wieku?
- Plecy płaskie – charakterystyka. Przykładowe ćwiczenia progresja oraz regresja. Jak dane ćwiczenie zaadaptować do konkretnego wieku?
- Kolana koślawe i szpotawe. Charakterystyka.
- Jałowe martwice – Choroba Osgooda-Schlattera i choroba Severa – co mówią o postępowaniu najnowsze badania?
- Tworzenie przykładowych planów treningowych. Jak powinien wyglądać schemat treningowy? Jak oceniać progres w treningu?
- Stopa płasko-koślawa. Jakie wyróżniamy rodzaje?
- Wyznaczanie linii przedniej i osi dolnego stawu skokowego. Przykładowe ćwiczenia w stopie płasko-koślawej.
- Wspólne stworzenie przykładowego planu treningowego i omówienie zadania domowego
Dzień 3 godz. 8-14
- Czym jest trening plyometryczny?
- Periodyzacja treningu plyometrycznego.
- Przykładowe ćwiczenia plyometryczne jako zakończenie procesu.
- Omawianie zadań domowych. Każdy uczestnik przygotowuje przykłady planów treningowych dla opisanych przypadków. Każdy plan omówimy wspólnie a autor planu pokaże ćwiczenia na losowej osobie z uwzględnieniem możliwości regresji oraz progresji danego ćwiczenia oraz na czym by się w danym ćwiczeniu skupił przy nauce wzorca.