SI II° (Integracja Sensoryczna)
5450,00 zł
Opis
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności na temat:
• Twórców teorii integracji sensorycznej.
• Teorii integracji sensorycznej – założenia metodologiczne, definicje.
• Historii i teraźniejszości teorii integracji sensorycznej – przegląd badań w zakresie integracji sensorycznej.
• Głównych założeń integracji sensorycznej.
• Układu nerwowego i systemu sensorycznego.
• Budowy i funkcjonowania układów sensorycznych.
• Wpływu procesów integracji sensorycznej na funkcjonowanie człowieka.
• Zaburzeń w funkcjonowaniu człowieka spowodowanych dysfunkcjami procesów integracji sensorycznej.
• Występowania zaburzeń integracji sensorycznej.
• Kwestionariusza rozwoju sensomotorycznego dziecka.
• Obserwacji klinicznej.
• Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej techniki prowadzenia, komentarz, analiza wyników.
• Inwentarzu percepcji czuciowej- techniki badania.
• Diagnozy i terapii procesów integracji sensorycznej u dzieci autystycznych.
• Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej i główne wskaźniki do terapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
• Wczesne rozpoznawanie i terapia obronności dotykowej u dzieci i młodzieży.
• Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia).
• Uwagi o stymulacji sensorycznej niemowląt z grupy ryzyka.
• Diagnozy zaburzeń syndromu modulacji sensorycznej, interpretacja i wskazówki do terapii dzieci z ciężkimi zaburzeniami rozwojowymi.
• Diagnoza syndromu – dyspraksja.
• Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z kruchością chromosomu X.
• Obniżony poziom graficzny przyczyny terapia.
• Diagnozy dysfunkcji integracji sensorycznej u dzieci z zaburzeniami werbalno-słuchowymi.
• Deficyty integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Downa – wskazówki do terapii.
• Opracowania wyników Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej.
• Budowy programów terapii i techniki terapeutyczne w zaburzeniach integracji sensorycznej związanych z podwrażliwością układu przedsionkowo-proprioceptywnego.
• Terapii deficytu obustronnej koordynacji ruchowej i sekwencyjności; przekraczanie linii środkowej ciała.
• Terapii obronności dotykowej i dyspraksji.
• Warunków do prowadzenia terapii integracji sensorycznej i wymagana dokumentacja.
• Uwagi do analizy wyników obserwacji klinicznej, badań testami i ich opracowania pisemnego.
• Zaleceń dla rodziców dzieci z niepewnością grawitacyjną , obronnością dotykową.
• Jak wyjaśniać rodzicom, nauczycielom, lekarzom integrację sensoryczną i jej zaburzenia.
• Prezentacji konkretnych przypadków.
HARMONOGRAM CZASOWO – MERYTORYCZNY SKOLENIE
„KURS II STOPNIA W ZAKRESIE INTEGRACJI SENSORYCZNEJ”
Godziny | Przedmiot | |
10:00 – 17:00 | Autyzm, | |
10:00 – 17:00 | Wczesne rozpoznawanie obronności dotykowej, | |
10:00 – 17:00 | Diagnoza SI, | |
10:00 – 17:00 | Stymulacja Sensoryczna, Polskie Standaryzowane Testy Integracji Sensorycznej, | |
10:00 – 17:00 | Diagnoza SI, | |
10:00 – 17:00 | Syndrom Posturalny, Polskie Standaryzowane Testy Integracji Sensorycznej, | |
10:00 – 17:00 | FASD, | |
10:00 – 17:00 | Diagnoza SI i wskazówki do terapii u dzieci z Zespołem Downa, Polskie Standaryzowane Testy Integracji Sensorycznej, | |
10:00 – 17:00 | Diagnoza SI i wskazówki do terapii w MPDz, | |
10:00 – 17:00 | Opracowywanie Wyników Badań, Egzamin Pisemny | |
10:00 -17:00 | Terapia w Metodzie SI, | |
10:00 – 17:00 | Program Terapii SI, | |
10:00 – 17:00 | Terapia Deficytu Obustronnej Koordynacji Ruchowej i Sekwencyjności Egzaminy Praktyczne | |
10:00 – 17:00 | Terapia Dzieci z Zaburzeniami w Obrębie Komunikacji Społecznej, | |
10:00 – 17:00 | Terapia Obronności Dotykowej i Dyspraksji, | |
9:00 -15:00 | Dieta Sensoryczna, Testy Południowokalifornijskie, |
Informacje dodatkowe
Typ kursu |
---|